Alins saga

SKOGEN

Det var en gång två tjejer som heter Emma och Ellen dom var 12 år och dom va bästa vänner. När dom skulle gå till skogen för att plocka bär för att göra en blåbärpaj så gick dom vilse i skogen. Dom gick en lång stund för att hitta hem så tror dom att dom hör en varg så dom springer och springer det snabbaste dom kan. Efter en stund så hör dom nån gå dom håller varandra i handen och då säger Emma jag ska aldrig släppa din hand och då sa Ellen också jag ska aldrig släppa din hand. När en kvinna kommer och frågar vad dom gör här sen så sa Ellen att dom gick vilse. Sen kommer en hund och kvinnan säger att det är min hund hon låter nästan som en varg. Och då sa Emma så det var hon som lät förut kvinnan svarar ja det var det. Kvinnan frågar ni blev väl inte rädda då svarar tjejerna jo vi blev jätte rädda. Sen sa kvinnan nu följer jag med er hem och sen när dom kom hem så åt dom blåbärpaj.

Av Alin

10 thoughts on “Alins saga

  1. Vilken fin berättelse om vänskap! I nödens stund prövas vänskapen finns det ett ordspråk som säger, och så var det för de här tjejerna. Vad bra att de hittade blåbär till en paj också, trots allt – blåbärspaj är ju jättegott!
    /Katarina

  2. Vilken fin berättelse Alin! Att gå vilse är otäckt, skönt att Emma och Elsa hade varandra. Nu blev jag också sugen på blåbärspaj.

  3. Den sagan ska jag läsa för barnen på förskolorna där jag jobbar – tror de kommer att gilla den mycket! Tack så mycket! Fortsätt författa berättelser!
    Vänliga hälsningar
    Ann-Sofie

  4. Spännande berättelse Alin! Skönt att flickorna fick hjälp och framför allt att de hade sällskap av varandra hela tiden. Jag tror att man kan lära sig något mer av din berättelse. ”Allt är inte vargar som ylar i skogen.”

Kommentera

