Vet du hur det känns…

…när en flicka kommer tidigare till lektionen och säger ”Åh, jag vill bara skriva på min berättelse idag, den ska bli minst tio sidor”?

…när en elev efter mycket träning visar på framsteg i ett lästest och jag säger att det var riktigt bra gjort, nu kan du få läsa resten av lektionen och eleven lyckligt skuttar efter bok och kudde?

…när man säger till sina killar i 4:an att idag ska jag läsa några dikter för er och jag vill gärna höra vad ni tänker om dem och varför ni tänker så och sedan ska ni få en skrivuppgift till en av dikterna – och killarna ropar ”Ja!” ”Yes!”?

…när en elev kommer sent till lektionen och visar att det var för att hon hittade så många bra böcker i bibblan idag och hon kunde inte välja så hon tog allihop?

Om du är lärare vet du hur det känns. Det är lycka! Tack för idag fina elever!
Khadras boktips.
Boken jag valde dagens dikter ur.

 

Kommentera

