Spännande tider!

Min bok Nyanlända elever – undervisning, mottagande och flerspråkighet har precis kommit ut. Den har fått fina recensioner på Bibliotekstjänst och försäljningen har börjat ta fart. image

Om lite mindre än två veckor ska jag delta på Bokmässan i Göteborg. Ett seminarium är tillsammans med författaren Bengt-Erik Engholm. Vi ska tillsammans med moderatorn Karin Schubert från Natur & Kultur samtala om nyanlända elevers väg in i läsningen på svenska och spännande, härliga faktabilderböcker. Det andra seminariet jag ska delta i är detta:imageSjälvklart jättekul, spännande och hedrande att få delta i det sällskapet!

Även på hemmaplan händer det spännande och roliga grejer! Vi har glädjen att hälsa flera nya elever välkomna till vår skola och jag har fått en behörig sva-kollega i Hjärtat! Det är erfarna och skickliga matte- och no-läraren Nina som nu också har läst svenska som andraspråk och ska dela ansvar och undervisning med mig. Det är en fröjd att se Nina undervisa och samspela med eleverna – tydlig, pedagogisk och lyhörd. Varmt välkommen till Hjärtat Nina!

Du som vill följa Nina på Twitter hittar henne som @nilexa80.

Kommentera

