Jag är Sham al Wish

Jag föddes i Aleppo 2003. Jag lärde mig gå och jag lärde mig att prata när jag var ett år. När jag var sex år började jag skolan. Jag träffade min vän Esra i skolan. Därefter 2015 åkte jag till Sverige.

En resa till Sverige
Jag kom från Syrien från krig och död och sök om säkerhet. Och efter lång resa. Den från Syrien och Turkiet och Grekland och Makedonien och Serbien och Ungern och Österrike och Tyskland och Danmark och nådde till Sverige. Tackar Gud för hjälpen och alla människor i Sverige.image

Jag träffade nya kompisar i Sverige. Jag älskar Sverige. I framtiden vill jag bli lärare. Jag älskar Sara.image

Kommentera

