Jag är Taem Alsaid

Jag föddes 2003-9-septamber. När jag var 5 månader jag började krypa och jag varet glad. När jag var 6 månader jag började går och springa men jag ramlade mycket. Jag lär mig prata när jag var 10 månader.
I 2005 min pappa åkte till Al-magreb och Al-bahren och jag varet lästen och jag grät.
I 2006 klippa min håret i första gången. Jag blev cal och jag frös.
I 2007 jag skar mig på trasigt glas på min fot och min mamma blir räd och ta mig till sjukhuset. Sen min pappa kom från hans jobb för att han var räd om mig och jag fick ont.
I 2008 min lillasyster föddes och hon heter Sama och jag varet glad.
I 2009 åkte jag och min mormor och pappa och mamma och min lillasyster till Tartos och vi stannade där 1 månad. Tartos är en liten stad vid havet och vi bodde i hotell det hotellet var fem stjärnigt och vi åkte till en ö heter Arwad.imageDet var jet fint ö och Tartos varet jet fint stad.
I 2010 min morfar dog och jag var lästen.
I 2011 jag började träna simma och det varet svårt. Jag har tränat på simma på simskola.
I 2012 började krig i Syrien och jag varet räd.
I 2013 jag och min familj åkte ute från min by den heter Mosjajam al-Yarmok för att där fanns krig där jag var räd och lästen på samma gång.
I 2013-8 min farfar dog och jag var lästen och jag grät mycket.
I 2014 jag åkte till Turkiet sen till Grekland sen till Sverige och jag varet glad.
Nu 2015 är jag i Sverige och jag lär mig svenska och jag är glad för att jag lär mig ett nytt språk.
När det blir 2016 jag tycker att jag ska åka till Syrien och jag ska ser min släktingar och jag ska lär mig fjärde språk kanske spanska eller franska. Jag önskar att i framtiden ska jag blir regissör som min pappa.

Kommentera

