Jag är Yadigar HaijTaleb

Jag föddes 2-1-2005 i Syrien och Mahmoud min bror föddes 28-8-2006. Min bror Mohammed föddes 2010. Jag lärde mig att gå när jag var mindre än ett år. Jag gick på dagis i Aleppo.

2010 jag började skolan i Aleppo. Skolan var mycket bra, för att vi studera mycket och jag tycker om att studera. Jag var glad för att jag tycker om skolan.

2015 flydde jag och familjen på grund av kriget. Vi åkte genom Turkiet, Gregland, Serbien, Makedonien, Ungern, Österrike, Tyskland. Jag var trött och lessen.Jag tänkte Norge eller Sverige och det blev det senare. Jag var inte glad och sen lite lite glad för att det var klart med alla länder. Det var kul att flytta till Sverige. Vi kom hit från Tyskland med färja till Malmö. Jag kände mig vanlig. Efter Malmö åkte vi till Broby och sen Västervik.

Nu är vi i Västervik. Det är bra. Jag vil läre mig allt. Jag vill helst bli doktor. Jag tycker om tre saker: doktor, skolan och att lära mig svenska snabbt.image image

image

Av Yadigar…

4 thoughts on “Jag är Yadigar HaijTaleb

  1. Ja, jag går i åttan. Vi är på vinterlov nu. Jag vet jag har inte skrivit i en lång tid men jag går i skolan och hade saker att göra, men jag tänker på er och jag glömmer aldrig er! 🌸🌸

Kommentera

