Jag är Nour Khalil

Jag föddes i Tunisien 2003. imageJag lärde mig att gå när jag var ett år 2004. Jag flyttade till Aleppo 2004, för att min mormor bor där. Vi hälsade på. Efter det stannade vi där.

Jag gungade och ramlade av när jag var fyra år 2007 och min mamma grät jättemycket. Jag förlorade medvetandet. När jag vaknade jag är glad. I Aleppo började jag skolan 2009.

Vi resta till Kobani på grund av kriget 2012. Jag var i Kobani. Det är liten stad.

2015 var det värsta året i mitt liv. Vi åkte till båten till Grekland. En liten båt över Medelhavet. Den resan var på liv och död. När vi bordade båten vi kände rädda eftersom båten sex meter och vi femtio tre personer. På vägen bad vi Gud att hjälpa oss. Den stora norska båten kom till vår hjälp.image
På båten frågade:
– Var ska ni? Vi sa:
– Ska till Sverige. Vi gick till många länder, Makedonien, Serbien, Ungern, Österrike, Tyskland och Sverige. Jag var ledsen för att jag trött. Sen kom vi till Sverige och vi tackar Gud för det. Jag glad därför flytta till Sverige.

Jag hoppas att jag blir doktor i framtiden, för att jag älskar människor och jag vill hjälpa folk att bli friska.

Av Nour….image

Kommentera

