Narrativets struktur genom Mio

Rubrik eller titel
image
Inledning
image
Problem
Här är Mio, min Mio speciell i och med dess dubbla handling. Det finns två problem och lösningar, på två olika plan i texten.
image
Lösning av problemet
image
Problem
image
Händelse
image
Händelse
image
Lösning av problemet
image
Ett lyckligt slut
image
Att vi har använt några få svensklektioner för att skapa bilder till texten beror på att kursplanen i svenska som andraspråk i syftestexten säger att eleverna ska ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att urskilja språkliga strukturer, samt kunskapskravet:

”Genom att kombinera text med olika estetiska uttryck så att de samspelar på ett ändamålsenligt och effektivt sätt kan eleven förtydliga, förstärka och levandegöra sina texters budskap.”

Vi har naturligtvis också läst och skrivit när vi har arbetat med boken. Mycket. För den som vill veta mer om hur vi har jobbat med läsning och skrivande finns i det här inlägget alla tidigare inlägg om Mio som hyperlänkar. Håll till godo!

Annonser

2 thoughts on “Narrativets struktur genom Mio

  1. Ping: Läsa skönlitteratur med nyanlända | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

  2. Ping: Twitterlista 2 | Öpedagogen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s