Diktbilder av Estere

image
Jag valde den här dikten för att, den är väldigt vacker och enkel. På bilden ritade jag en tjej som har blivit träffad av olika saker, för att visa att hon har blivit träffad av olika saker hon kunde dött av, men istället känner hon sig mer levande.
Dikten är skriven av Mårten Melin, och den finns i boken Ett värmeljus i din skalle.
image

image
Jag valde den här dikten för att jag har aldrig sett någon dikt innan som beskriver lukt, men så var den också väldigt vacker. Jag ritade en tjej med sakerna som sägs i dikten hon luktar av, och så gjorde jag en hand som pekar på henne, för att se att det är hennes lukt som beskrivs.
Dikten är skriven av Mårten Melin, och dikten finns i boken Ett värmeljus i din skalle.
image

Kommentera

