Tack!

Vi jobbar med dikter i Hjärtat och här är en sångtext som passar till vad jag känner just nu.
Tack alla fina elever jag har och har haft, ni lär mig så mycket!
Tack alla fina kollegor, både på Skogshaga och runt om i landet – tillsammans är vi starka!

Tack, tack, tack…….
Tack tycks vara världens bästa
och fiffiga och magiska ord
Det verkar kunna ordna upp det mesta
Överallt på hela vår jord
Att kunna kiitos kan vara bra då
man vill tacka nån på finländskt vis
Om man säger obrigado
ler varenda portugis
Det heta danke
Det kan heta merci beuacoup
Det kan heta asante sana,
gracias, grazie och thank you
Det kan heta shokran
Det kan heta spatsiba
För tack har så många ord
Och de sägs överallt på vår jord
Tack, tack, tack…….
Tack ska ni ha

Texten kommer från ”Mycket känsliga bitar” av Anders Lundins och Lars In de Betou.image

3 thoughts on “Tack!

  1. Tack snällaste du, idag behövde jag det!

    Du är enastående och en mycket stor inspirationskälla för mig, du skriver ofta om det som jag själv går omkring och tänker på. Våra arbeten innebär många och komplexa frågeställningar men mina, dina och alla andra makalöst härliga nyanlända elever våra kollegor får ha i sina klassrum gör det värt det! De är fantastiska. Jag påminns flera gånger om dagen om mina elevers enorma tålamod och vilja att lära sig, jag själv hade nog gett upp för länge sedan…

    Jag vill säga tack till dig för att du, mycket generöst, delar med dig av din undervisning och dina kunskaper. Hoppas vi kan ses IRL någon dag (känner att vi måste anordna en SVA-dag med alla grymma lärare i vårt gemensamma Twitter-flöde en vacker dag), ha det gott och var stolt över det arbete du gör!

  2. Nu börjar jag nästan gråta! Tack, tack, tack kära du! Så klart att vi måste ses. Vi får försöka hitta en punkt som är ungefär lika långt till från Varberg, Boden, Örebro, Västervik, Nyköping osv… ❤ ❤ ❤

  3. Ping: Dikter i Hjärtat | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

Kommentera

