Lennarts listor, del 2

I slutet av förra terminen började vi jobba med den här fantastiska bilderboken:image

Nu har vi fortsatt på olika sätt i grupperna. Så här berättar några elever idag:

Lennarts listor
Vi har pratat om listor. Vi har också gjort egna listor. Vi har gjort listor över sådant som vi gillar och inte gillar. Vi fick sitta på en pall och berätta allt som vi har skrivit och varför vi tycker så.
Av: Chava, Amra, Gabriella, Ibrahim, Omar, Felicia och Taim.

Från sina listor över saker de älskar, fick eleverna välja en sak som de älskar allra mest berätta varför de tycker så. Vi tränar oss på att framföra våra åsikter och att argumentera för dem. Så här berättade de:

  • Omar – Jag älskar potatis allra mest, för det är så gott med sås.
  • Gabriella – Jag måste säga både mango och chips. Mango för att de är snygga och chips med pizzakrydda för att de är så krispiga att tugga på.
  • Amra – Jag tycker mest om disco, för att då får man göra vad man vill och lyssna på musik, som jag också tycker om.
  • Chava – Jag älskar datorspel mest, för det är så kul att spela och använda sin fantasi och vara inne i spelet.
  • Taim – Jag älskar mest att simma, för havet är vackert.
  • Ibrahim – Jag säger simma, för jag bara älskar det.
  • Felicia – Jag tycker mest om chips, för det finns så många olika smaker och kryddor att välja på och de är knapriga.
  • Jag tekr om stor bok Lennarts listor. Av Taim.

    Musen heter Lennart. Av Ibrahim.

    Den sista bilden vi tittade på idag var den här, som väckte mycket känslor:imageOch slutligen ville två av eleverna förutspå vad som kommer att hända härnäst.imageimage

    2 thoughts on “Lennarts listor, del 2

    1. Ping: Lennarts listor, del 3 | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

    2. Ping: Lennarts listor, del 4 | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

    Kommentera

