Kära tant Lundin

Stockholm
12/01-2015

Kära tant Lundin.

Jag som skickar det här brevet heter Estere. Jag brukar handla frukt i din lilla afär, och så bor jag på Upplandsgatan 17. Jag har lockigt hår, som du kanske har sett?

Jag har tänkt på dom saker som du har gjort mot Mio. För du har varit en av dom snällaste personer som varit i Mios liv. Och så klart har du den bästa fruktafären.

Men jag har några frågor till dig, det ser ut att du vet något om Mios plötsliga försvinnande. Och det är därför jag vill undra om du vet vart han är? För det är några av oss som saknar honom. Och så skulle det vara jättesnällt av dig om du sa till om du vet vem som tog eller hjälpte Mio att fly från Stockholm?

Jag tänkte bäreta lite om mig själv, för du vet inte så mycket om mig själv. Det är så att jag föddes här i Stockholm, och så har jag bott på Upplandsgatan 17 hella mitt liv. Det är så att jag har väldigt många bra vänner här men Mio var en av dom bästa. Det är också så att jag älskar att umgås med andra personer under fritiden. Jag går också i skolan och det är förstås roligt, men inte så roligt efter Mios försvinnande.

Mvh Estereimage

One thought on “Kära tant Lundin

  1. Ping: Läsa skönlitteratur med nyanlända | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

Kommentera

