Den nya piraten

image 
Det var en gång en piratby det fanns en människa lite klantig…. Den personen heter ”Goo”. Alla dagar gick han till marknaden för att köpa fisk men alltid snubblade och föll i havet och tog fiskar. Och han blev fiskare, men hans dröm var att vara en pirat och en dag köpa en båt och reta alla:
”Jag har en båt som är det mest skämmande…” 
Men båtens färg var rosa och hade blommor på seglen. Och hette Hummer II.image Nästa dag blev hans egen besättning klart, dom som skulle vara hans pirater. Före avgång med piratskeppet, han tänkte…
”Att som jag ville bli pirat på de 7 haven jag måste bära ett namn”

Och Goo beslutade att ta namnet ”Google”. Efter att välja namn satte dom kursen mot horisonten.

Nästa dag Google tittade en piratbåt och ropade:
– Attack!!!
Alla pirater gick till attack och de pirater den andra båt gick till attack efter ett tid alla pirater de insåg ingen båt har en skatt, sen sa alla pirater:
– Hej då.
Och alla pirater åkte på väg. Efter de tittade andra båt och gick till attack, Google och hans pirater van attack, men de glömde skatten…

Den natten Svartskägg, en fruktad pirat, attackerade till Googles skepp. Google ropade:
– Skjut med kanonerna!!
Men kanonerna sköt såpbubblor, men gav dem i ögonen på de pirater Svartskägg. Googles pirater van attack och Svartskägg gav upp. Och den här gången de tog skatten. Med mycket skatt i båt, gick den mycket långsam och plötsligt en båt attackerade och alla pirater muttrade:
– IGEN!!!
– Kom igen gå till attack!!!! ropade Google.
Men detta gongen det var pirat… Lapp för ögat!!!! En av piraterna fruktad av den 6 hav. Google blev rädd men igen Google sa:
– Skjut med kanonenar!!!

Lapp för ögat och hans pirater tog sönder såpbubblor med sina svärd, men Lapp för ögat glömde till skatten. Men Google tog sitt svärd och han möter Lapp för ögat, sen föll Lapp för ögat till vatten och Google vann. Efter det tänkte Google:
”Om jag inte vill andra stjäl skatten måste jag gömde på en ö.”
Och Google gömde skatten i en ö hette Koko.

Slutligen blev Google den kändaste piraten på dom 7 haven, också Google den kändaste piraten på 8 haven därför Google upptäckt ett till hav och den ny havet heter Google.com.image

Och Google var mycket lycklig.
Slut

Av: Alexia
10-11-2014

5 thoughts on “Den nya piraten

  1. Hej! Jag är i Malmö just nu, vi har inte fått flyga än och vi vet inte när vi ska flyga heller, jag har det jätte tråkigt här och jag vill bara resa! Men jag tror att allting kommer gå bra! Hälsa klassen från mig! ”Jag saknar er” ❤ 🙂

  2. Jag ska hälsa alla från dig imorgon, det lovar jag! Vad synd att ni bara får vänta. 😦 vad gör du om dagarna då? Läser du något? Har ni TV? Hoppas att du får börja skolan igen snart! 1000 kramar från din vän och fröken Sara

Kommentera

