Vad hjärtat är fullt av

Den här fina kommentaren fick jag igår och, visst, mitt hjärta är fullt av mina elever, skolutveckling, alla barns rätt till god utbildning, flyktingfrågor och rättvisa i allmänhet. Så det är ofta dessa saker jag pratar och skriver om.

Idag när mina tre nyaste elever skulle åka hem efter sin första skoldag i Sverige och taxichauffören precis skulle till att stänga dörren, ropade en av dem:

”I love you skola!” 

och kastade sig i famnen på mig för en stor kram. Den elevens mun talade också av vad hens hjärta var fullt av.

Är det konstigt att man älskar det här jobbet?

2 thoughts on “Vad hjärtat är fullt av

  1. Du är allt annat än enkelspårig på våra gemensamma social medier! Tack för att du skriver och delar med dig av dina tankar och kunskaper.

Kommentera

