B & J, jag saknar er så!

Jag har fått höra av I, att ni har tillgång till dator ibland, så jag vill gärna berätta att jag läste upp din, Js, saga om Rödluvan för din klass idag. Du hann ju inte läsa upp den själv. Så här hälsar dina klasskompisar till dig:

Hej!
Hur mår du? Har du det bra där? Vad gör du?
Är din nya skola bra? Har du bra skolarbete?
Vi i klassen är med i batterijakten. Vi ska samla så mycket batterier som möjligt och ska lämna in dem på Clas Ohlsson. Vi kan vinna surfplattor.
Vi kände igen sagan om Rödluvan. Det var en bra saga och bra skrivet. Du har bra minne och återberättade bra. Sagan hade en sensmoral, som vargen kom på själv. Du hade hittat på lite själv, som var finurligt. Ditt slut, att vargen fick hicka och att han lärde sig något, var trevligare än det som vi har hört förut. Det finns ju olika versioner av sagor.
Vi har det bra. Vi saknar dig!

Om du vill, så publicerar jag sagan här, så att du kan visa den för B och mamma. Vill du det?

Jag hoppas att ni läser det här, så att ni vet att jag, och alla kompisarna, tänker på er. Jag har er i tankarna och i mitt hjärta varje dag!
(Klicka här om ni vill läsa vad jag skrev när ni just hade åkt.)

1000 kramar från er fröken och vän Sara

Kommentera

