Kära, kära B & J

Jag vet inte om ni har möjlighet att fortfarande läsa vår blogg. Men det här är min enda chans att få säga adjö. Som jag har gråtit den här veckan! Jag är så arg och ledsen för er skull, både över att ni inte fick stanna och över hur det gick till när ni åkte (I har berättat allt för mig). Jag har förlorat elever förut och det är alltid lika sorgligt, men att inte få säga hej då, kramas en sista gång och skicka med er alla era fina arbeten och skolböcker – det är bara så fel!

Efter allt vi har gått igenom tillsammans är ni mig så nära, så kära. Det hoppas jag att ni vet.

Ni har också gett mig så mycket kärlek och tillit. Kramar varje morgon, inför varje lektion, efter varje lektion. Skratt, frågor, arbete, lärande, hjälpsamhet, mod! Utflykterna, uppläsningarna, teatrarna, texterna; jag kommer att minnas allt!

Minns du B, att jag sa till dig en gång att du kan bli precis vad du vill? Det gäller dig J också. Ni är båda så fantastiska människor; snälla, positiva, språkbegåvade, intresserade, läraktiga och nyfikna. Ta vara på alla dessa fina förmågor och ta hand om varandra och hjälp varandra!

Hälsa mamma att jag är så fruktansvärt ledsen att jag inte kunde göra mer!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi någon gång kommer att få prata med varandra igen. Ni båda kommer alltid att finnas i mitt hjärta! Jag glömmer er aldrig!

1000 kramar från er fröken och vän Sara

6 thoughts on “Kära, kära B & J

  1. Ping: B & J, jag saknar er så! | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

  2. Hej Sara, vi läste din text om oss B och J, tack så mycket och vi är så stolta att vi hade en lärare som du . Vi är bra men skolan och allting här är inte bra. Vi är så ledsen att vi kunde inte säga hej då. Också sakna er. Mamma vill ha kontakt med dig. Älskar dig så så så så mycket Sara.

    • Alltså, kära, kära ni! Jag saknar er så mycket och tänker på er varje dag. Mamma kan ha kontakt med mig genom farbror A om hon vill. Han var och besökte mig i skolan idag och berättade hur ni har det. Då blev jag mycket, mycket ledsen. Jag hoppas att ni snart får börja skolan igen och att andra saker också löser sig. ❤ ❤ ❤
      1000 kramar från er vän Sara

Kommentera

