Jag är Clara

Jag är Clara och jag är en ny elev. Vi håller på och arbetar om sagor och fabler, vi har satt ihop sagan om de tre bockarna Bruse och vi har sett en film. Vi fick välja emellan Snow-white and the huntsman eller Förtrollad. Jag valde Snow-white, Den var jättebra. Jag gav filmen ♥♥♥♥♥ (5) av 5 hjärtan. Vi har skrivit om filmen, till exempel hur huvudpersonerna är, hur inledningen var osv. Vi Har också berättat om vad sagor är och här är några exemplar:
• Det börjar oftast med det var en gång
• Det är oftast ont mot gott
• Det finns mycket magi på sagor
• Mycket fantasi
• Talade djur
Vi pratar också om sägesprocesser.
image

2 thoughts on “Jag är Clara

Kommentera

