En brev från Anesa till alla

image
Anesa 

Hej!

Jag heter Anesa och jag är elva (11) år. Jag kommer från Makedonien men jag bor i Sverige på Västervik. Jag älskar Sverige. Min skola heter ”Skogshagaskolan” den är stort och fin! Min favorit färg är turkos och jag gillar One Direction och Little Mix. Min favorit djur är Katt. Jag bor i Sverige åtta (8) månad och jag bor i Lysingsbadet, jag gillar sommar och min favorit ämne är NO,SO och SV. Jag har kompisar i Sverige, från Spanien, Kosovo och Sverige de heter Arlinda, Alexia och Stina. Jag går i klass 5. Varje dag åka vi taxi i skolan. Jag gillar också sy slöjd den är jätte rolig. Jag bor med min mamma, pappa, och två lilla systrar och jag vill få en kattunge. Jag kan fem språk albanska, turkiska, engelska,svenska, och lite makedonska. Jag har bruna ögon och bruna långa hår! Jag gillar simma och fotboll…..!

Bästa hälsningar från ANESA!! 

One thought on “En brev från Anesa till alla

Kommentera

