Kära kollega, tack för att jag fick besöka dig!

I måndags besökte jag ditt klassrum under två lektioner. Jag är tacksam för att du tog emot mig. Tyvärr var jag tvungen att gå innan du hade avslutat den sista lektionen, pga ett föräldrasamtal, så jag vill gärna ge dig lite respons så här istället. Precis som jag ofta gör till eleverna, vill jag berätta vad jag såg.
Jag såg en välplanerad lektion.
Jag såg en tydlig grovplanering för de närmaste veckorna på tavlan.
Jag såg att eleverna kom i tid.
Jag såg att eleverna hade med sig det material de behövde.
Jag såg att en elev fotade av planeringen.
Jag såg att det fanns värme mellan dig och dina elever.
Jag såg glada elever.
Jag såg trevliga elever.
Jag såg att eleverna visste vad de skulle göra.
Jag såg att eleverna snabbt kom i arbete.
Jag såg att eleverna jobbade hårt för att lära och förstå.
Jag såg att du lyssnade på dina elever.
Jag såg att eleverna lyssnade på dig och även på mig, när jag ”la mig i”.
Jag såg elever som vågade säga när de inte förstod.
Jag såg att du förklarade tydligt.
Jag såg elever som hjälpte varandra.
Allt detta var trevligt att se! Hoppas att du sträcker på dig och är nöjd med det du gör. Bara då kan vi tillsammans gå från bra till bättre!

3 thoughts on “Kära kollega, tack för att jag fick besöka dig!

  1. Ping: Tacksam förstelärare, samt några råd till rektorer | hjartatskogshaga hos @frksarapersson

Kommentera

