Anne-Marie Körlings brev på bosniska

NAJBOLJI VRSILAC RODITELJSKOGA PRAVA

 

To je jedna pustolovina (avantura) da znas citati. To je jedan dozivljaj da ucis se citati. Kada jedno dijete zna da cita nastavlja se napredak u citanju i dubljem razumijevanju. Mi nastavljamo da ucimo i citamo cijeli svoj zivot. Mi ucimo citati u dnevnim novinama, u informacijama poreske uprave,u kompjuteru i to je stampano sitnim slovima u jednom ugovoru koji nas veze sa jednim ugovorom (sporazumom). Mi nikada necemo biti gotovi sa zavrsetkom obrazovanja(skolovanja). Nove rijeci -tekst svijeta otvaraju se cijelo vrijeme.

Svaki tekst uci nas i da citamo i da razumijemo kako da citamo.

Skola ima jedan poseban vazan zadatak da uci ucenike citati, pisati, govoriti i slusati. Sve da jedan ucenik, tvoje dijete ,dobije da uci citati i vise zahtijeva i izaziva svijet sa tekstom, oglasima, nocnim citanjem i knjigama. U skoli ce ucenik dobiti svoj licni fond rijeci potvrdjivanjem, sretati nove rijeci da dobije jedan veci fond rijeci, razumije recenice, da zna citati izmedju redova ispoljavati svoje licno misljenje i svatiti dozivjeti osjecaje unutar, ucestvovati i licno znati. To da zna citati, citati izmedju redova, razumjeti poslato, kriticki misliti i da dobije dozivi kako procitano u sebi prosiriti uceno sa slicnim osjecaima ucestvovati i razumjeti tekst. O tome govori demokratija. Skolska godina, od predskolskoga do devetoga razreda, ima znacenje (smisao) da svaki ucenik dobije mogucnost da prosiri (razvije) svoj jezik u razlicitim preglednostima (mislima) kroz razlicite susrete sa razlicitim tekstovima, na razlicite nacine da prica, razumije pravac i dobijeprosirenost i razumijevanje kako za sebe i za druge, da razumije to sto je napisano, to sto je receno u skladu drustva i takodje da slusa i razumije druge sta znaci ja za nekoga.

U skoli ce ucenici sresti jezik sto je povezan za specijalne predmete, zvuci za nas kao skolski jezik. Te rijeci kao pojam sto dolazi iz hemije, engleskoga,fizickoga i upotreba znanja. Svaki predmet u skoli ima svoj specifican jezik, kao sto ima  i predmet fizika:

izvor svijetlosti,mocrukovodjenja, magnetizam,odrzavanje ravnoteze, filtriranje, vrijeme , klima, sjenka, nebeska tijela,snaga kvalitet energije,ravnoteza zracenja,cestice, toplota, zvuk okoline,elementi cestica fizike.

 

Kao roditelj covjek moze da podrzi skolski rad i ucenje ucenika da postavi pitanja:

.ispricaj o jednoj rijeci sto si danas naucio

.ispricaj kako ti razumijes tu rijec

.ispricaj sto si citao danas

.ispricaj svoje misljenje o cemu si citao

.kako ti to radis da bi razumio…..

 

Kao roditelj vi mozete potvrditi da vasa djeca licno ispricaju sta ta rijec znaci za vas i gdje vi licno upotrebljavate tu rijec. Vi takodje mozete slusati dijecije price, misli i citanje. Vi mozete potvrditi skolski rad kroz to da ispricate da vi smatrate da vase dijete uci puno vazne stvari u skoli.

I vasa uloga i znacaj za razvoj jezika.

To ce primamiti(izazvati) da naredi (zamoli) roditelje da citaju naglas za svoju djecu i tinejdjere. Djeca vole roditeljski glas, ono sto vi pricate ili pokazujete. Da podrzite to sa glasnim citanjem zadace je jedan put da razumijete sta vase dijete na putu da uci u skoli. Citanje naglas daje tekstove zivim, i ako vi volite to sto citate vole i vasa djeca. I pjesma,knjiga,prica clanak iz novina isto tako citanje naglas daje zivim(prirodnim) za tebe i tvoje dijete. To je znacaj za razvoj jezika. To stvara (kreira,oblikuje) zajednistvo (jedinstvo) sa tim napisanim rijecima.

To je velika razlika citati i govoriti. Citanje naglas vama nudi jedan dobar od do govor za pisanje teksta. Da bi se odmorio na ramenu roditelja i otvorio tekst svijeta je podrska citanja u toj pustolovini (avanturi). To je isto kada ti ucis svoje dijete da vozi bicikl ili stoji na rukama. Sve je jezik (govor). Mi mozemo uvijek staviti jednu rijec, za vise. Moje rijeci se mogu stavljati kao jedna diskusija u razredu. To je govor(jezik). Dvije strane sa tekstom daju jednu vecu diskusiju (razgovor) gdje ste vi .

Moje rijeci na papiru ce doci do mnogi.

 

Anne-Marie Körling

Ucitelj, pisac, glasno citac

 

 

 

 

MVH

Suvada Zilic, lärare i BKS

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s