Mina tankar om DigitalaSkollyftet

Jag har anmält mig till DigitalaSkollyftet för att jag så sent som i maj upptäckte ”det utvidgade kollegiet” och vad sociala medier kan betyda för min professionella utveckling. Detta betyder att jag har ett stort intresse och mycket nyfikenhet, men inte så mycket kunskap om digitala verktyg. Jag tycker att dela-kulturen är fantastisk och jag har alltid varit en dela-människa i skolans värld, mer då IRL så att säga. Det tänker jag så klart att fortsätta med, men mitt nya, mycket större kollegium ger så mycket kunskap och inspiration att jag helt enkelt måste lära mer.

Vad jag rent konkret vill lära mig just nu är att få denna skolblogg att funka för mig och mina elever och kunna organisera den som jag vill ha den. Just nu finns den bara här, ganska rörig och ostrukturerad. Nåja, här finns jag i alla fall och på Twitter som @frksarapersson

Vi ses och hörs i DigitalaSkollyftet!

3 thoughts on “Mina tankar om DigitalaSkollyftet

  1. Hej Sara!
    Tack för att du delar med dig av en presentation av dig och dina erfarenheter av delakulturen och det utvidgade kollegiet. Jag gillar också att du ganska konkret går in i vad du känner att du vill lära dig just nu – att få skolbloggen att funka! Jag undrar, har du tänkt något på vilka steg du kan behöva ta för att nå det här målet?
    Det ska bli intressant och givande att följas åt i kursen.
    /Sara

    • Ja, jag tror jag behöver någon vid min sida (analogt el digitalt) som själv bloggar m WordPress. Jag har fått erbjudanden om hjälp under hösten, tex av @frokenann, men våra tider har inte lyckats passa ihop. Nu när jag gör detta som fortbildning, tänker jag att jag ska ta mig i kragen och lägga lite (arbets)tid på det. Jag har dessutom under hösten haft fullt upp med att komma in i hur Twitter fungerar, samt finna bra former för min roll som förstelärare, så jag har inte lyckats prioritera bloggen. Mina elever är ju sugna också, så…..

  2. Hej @LeifHBlomqvist på twitter jobbar med det här. Både mes flippade klassrum och som förstelärare. Han kanske kan vara ett bollplank online?

Kommentera

